12 بیت کوین مجری معروف پادکست دزدیده شد!
نوشته شده توسط : علیرضا

مجری معروف برنامه پروتکل پادکست (برنامه‌ای که به صورت پادکست منتشر می‌شود)، اریک ساویکس، در یک شب به داغ‌ترین موضوع توییتر تبدیل شد، زیرا در پستی ویدیویی در شبکه اجتماعی توییتر توضیح داده بود که چگونه 12 بیت کوین خود را از دست داده.

 اینطور که پیداست، این بیت کوین ها پس انداز خرید خانه بوده و او برایش 7 سال زحمت کشیده است. حالا اما، حساب توییتری این مجری هم بسته شده است.

اریک ساویکس چگونه بیت‌کوین هایش را از دست داد

دهم ژوئن امسال، مجری برنامه پروتکل پادکست، اریک ساویکس، اعلام کرد که با یک اشتباه فاجعه بار همه بیت کوین‌هایش را از دست داده است.

به گزارش وبسایت CryptoPotato، او در این پست ویدیویی توضیح داد که به اشتباه از افزونه‌ای تقلبی در مرورگر گوگل کروم که برای نگهداری رمزها یا عبارت های مهم کاربرد داشته، استفاده کرده است. اما اندکی بعد متوجه اشتباه خود شده ولی دیگر دیر شده بود، چرا که 12 بیت کوین پس انداز خود را از دست داده بود. پس اندازی که جمع آوریش 7 سال زمان برده بود.

 او همچنین در پست‌های بعدی خود در توییتر، آدرس بیت کوین خود را اعلام کرد و از سارقان درخواست کرد که حداقل بخشی از پولش را برگردانند. اما اتفاقی که افتاد، چیزی بود که احتمالا انتظارش را نداشت.

کاربران توییتر شروع به جمع آوری کمک کردند و کمی بیشتر از 1 بیت کوین را به حساب او واریز کردند. تراکنش‌های متعددی از افراد مختلف انجام شد و سخاوتمندی جامعه بیت کوین داران را نشان داد!

بیشتر بخوانید: چگونگی تراکنش‌های بیت کوینrelated_content

اما با وجود کسانی که قصه ساویکس را باور کردند و برای حمایت و کمک به او تلاش کردند، افرادی هم بودند که ادعای او را دروغ و خودش را کلاهبردار خواندند.

این حساب توییتری دیگر وجود ندارد!

و حالا چند روز بعد از آن اتفاق، حساب کاربری اریک ساویکس در توییتر حذف شده است. البته اندکی بعد از آن، ساویکس اعلام کرد که بیت کوین‌های جمع آوری شده را به صاحبانشان بر می‌گرداند و از کسانی که به او کمک کردند، خواست که اطلاعات واریز خود را برای او ارسال کنند. برخی از کاربران تایید کردند که بیت کوین‌های اهدایی به آنها برگردانده شد.

در زمان نگارش این مقاله، در آدرسی که ساویکس در پست توییتری خود اعلام کرده بود، بیت کوینی وجود ندارد و این یعنی همه بیت کوین های اهدایی از آن خارج شده اند. البته مشخص نیست که گیرندگان این بیت کوین‌ها، همان اهدا کنندگان هستند یا خیر.

در این بین، دلیل حذف شدن حساب کاربری ساویکس هم مشخص نیست. اگر ادعای او درست باشد، باید به اون حق داد که از شدت ناراحتی نخواهد با کسی صحبت کند. چون از دست دادن پس انداز 120.000 دلاری که برای جمع کردنش 7 سال زمان برده، باید حس بدی داشته باشد! به هر حال این نکته هم حائز اهمیت است که زمانبندی این حادثه، به طرز غیر قابل انکاری مشکوک است.





:: برچسب‌ها: بیت کوین ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: